Розвивальні вправи для роботи з дітками-Сонечками (батькам для занять вдома)
Розвивальні вправи для роботи з дітьми із синдромом Дауна
(молодші класи).
Вправа „Вухо – ніс- лоб”
Мета: розвиток уваги.
– За командою „Вухо” дитина повинна схопитися за вухо, за командою „Ніс” – за ніс, «Лоб» – за лоб. Виконуємо дії разом із дитиною, але якийсь час потрібно „припускатися помилки”. Дитина не звертаючи увагу на „помилки” дорослого, повинна показувати тільки ту частину обличчя, яку він назвав.
Вправа „Назви п’ять предметів ”
Мета: розвиток уваги, мислення, спостережливості, мовлення.
– Назви 5 предметів, які бувають – червоного кольору /синього, /зеленого, /жовтого, /оранжевого… Названі предмети повторювати неможна.
Вправа «Емоції».
Мета: розвиток уяви, формування уміння розуміти свої та чужі емоції.
– Відтворити на обличчі і покажи в дзеркалі емоції:
– Насупитись, як осіння хмара, ображена дитина;
– Розсердитись, як зла чаклунка, голодний вовк;
– Злякатися, як зайчик, побачивши лисичку;
– Посміхнутися, як кіт на сонечку;
– Посміхнутися, як хитра лисиця.
Вправа „ Так і ні ”
Мета: розвиток мислення, уміння діяти за правилами.
– Зараз ми пограємо у гру, в якій не можна говорити слів „так” і „ні”. Будь уважний:
– Ти любиш дивитися телевізор?
– Сніг – білий?
– Ти хочеш ходити до школи?
– Птахи ходять?
– В альбомі малюють цукром?
– Ти вмієш плавати?
Пальчикова гімнастика. Вправа „Сестрички”
Мета: розвиток дрібної моторики рук, уваги.
– Послухай уважно вірш і повторюй рухи за мною:
Посварились дві сестрички,
Розійшлися хто куди.
Ну а потім помирились,
Обнялись – нема біди.
(Дитина розводить долоні, доторкується зап’ястями, потім переплітає, схрещує пальці).
Вправа «Слухай оплески»
Мета: розвиток зосередженості, уваги, саморегуляції.
– Зараз я буду плескати в долоні. Тобі потрібно уважно послухати, який саме ритм я плескатиму і повторити – поплескати так само.
Вправа „Імена”
Мета: розвиток слухової пам’яті, уваги, мислення.
– Послухай та запам’ятай імена, які я буду називати.
– Імена: Віктор, Руслан, Надія, Вероніка, Богдан,
Петро, Уляна, Іван, Ліда, Валентин, Валерія, Анастасія.
– Які жіночі імена ти запам’ятав?
– Які чоловічі імена ти запам’ятав?
Вправа „Будь уважний”
Мета: розвиток уваги та саморегуляції.
– Виконати наступні дії, за моєю інструкцією, будь уважним:
1. Підніми ліву руку вгору, а правою торкнися до носа.
2. Правою рукою торкнися до лівого вуха.
3. Підніми ліву ногу, а праву руку витягни в бік.
4. Лівою рукою покажи на праве око.