Оцінювання освітнього середовища
ДОВІДКА
за результатами оцінювання напряму діяльності «Освітнє середовище»
Приміщення ЗЗСО I-III ст.№2 ім.Г.Тютюнника Кам’янка-Бузької міської ради Львівської обл.- це двоповерхова будівля, побудована у 1988 році.
Територія закладу освіти огороджена та є недоступною для несанкцінованого заїзду транспортних засобів.
У закладі навчаються 702 учні, що не перевищує проектної потужності закладу. Усі навчальні приміщення використовуються в освітньому процесі.
На першому поверсі навчаються учні початкових класів, приміщення непрохідні. У закладі забезпечується комфортний повітряно-тепловий режим. У більшості класів виконуються вимоги до режиму освітлення. Здійснюється вологе прибирання усіх приміщень. За результатами опитування переважна більшість здобувачів освіти та батьки задоволені облаштуванням території школи, практично всі учні 80% та батьки 85% оцінюють належну чистоту та облаштування навчальних кабінетів та спортивних залів.95% опитаних учнів та 92% батьків задоволені температурним режимом у закладі освіти.
Питний режим дотримується відповідно до вимог здійснення протиепідемічних заходів (усі учні мають пляшки з водою).Учителі закладу освіти мають своє робоче місце.
У закладі освіти наявні 2 навчальні кабінети з інформатики, 11 початкових класів, актова зала, 2 спортивних зали, 2 майстерні: обробки деревини, обробки металу. Водночас і потребує оновлення обладнання майстерні.
Навчальні кабінети обладнані засобами навчання в початкових класах, наявне мультимедійне забезпечення. У закладі освіти 46 комп’ютерів. Під час інтерв’ю з керівником закладу освіти з’ясовано, що вживаються заходи для покращення стану забезпечення навчальних кабінетів.
Високий відсоток батьків та здобувачів освіти під час анкетування зазначають, що регулярно проводять інструктажі з охорони праці та безпеки життєдіяльності. У кабінетах хімії, фізики, інформатики, біології, спортивних залах, майстернях оприлюднені правила поведінки під час навчальних занять. Переважна більшість учнів закладу освіти 92% обізнані з правилами поведінки в надзвичайних ситуаціях. Учасники освітнього процесу дотримуються вимог щодо охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки.
Наявні у закладі журнали реєстрації інструктажів з охорони праці, безпеки життєдіяльності, надання медичної допомоги, журнали реєстрації нещасних випадків з учнями та працівниками. Проводяться навчання з домедичної допомоги. У закладі освіти розроблені алгоритми дій у разі нещасного випадку із учасниками освітнього процесу, усі педагогічні працівники дотримуються його в разу настання нещасного випадку, що підтверджує результат опитування. Питання охорони праці розглядалося на засіданні педагогічної ради, нарадах при директорі.
Організація харчування у закладі освіти частково сприяє формуванню культури здорового харчування. Водночас приміщення їдальні потребує ремонту, технічне обладнання застаріле, меблі потребують часткового оновлення. У їдальні є перспективне меню, затверджене відповідними службами та щоденне меню, яке дається учням (розміщене на інформаційному стенді). Більшість задоволені якістю харчування у школі.
Усі учасники освітнього процесу обізнані щодо безпечного користування інтернетом. З батьками та здобувачами освіти проводяться інформаційні заходи щодо запобігання кібербулінгу, безпекою користування мережею інтернет. Доступ до сайтів з небажаним змістом на більшості комп’ютерів обмежено.
У закладі організовується робота з адаптації та інтеграції учнів до освітнього процесу, педагогічних працівників до професійної діяльності. Практичним психологом проводяться відповідні діагностування, консультації.
Практично всі опитані батьки (77%) усі педагоги вказують на позитивні наслідки проведення даних заходів.
У закладі освіти розроблено, затверджено «Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу», «План заходів з протидії булінгу», реалізовуються заходи із запобіганням проявам дискримінації.
Переважна більшість опитаних учнів почуваються у безпеці, перебуваючи у школі, стверджують, що їм комфортно у закладі освіти; задоволені освітнім середовищем та умовами праці в закладі освіти усі педагогічні працівники. Всі учасники освітнього процесу взаємодіють на засадах взаємоповаги. Педагогічні працівники та керівництво закладу освіти організовують заходи із запобігання порушення правил поведінки (чергування учнів та педагогічних працівників). Правила поведінки для учнів доступні учням ( розміщені на сайті закладу, на інформаційних стендах у класах та коридорах).
Практично всі опитані батьки зазначають, що ознайомлені з правилами поведінки для учнів.
У школі здійснюється аналіз причин відсутності учнів на уроках, результати узагальнюються та вживаються відповідні заходи.
У закладі освіти створюється можливість безперешкодного переміщення територією осіб з порушеннями опорно-рухового апарату. Коридори, рекреації, запасні виходи не захаращені. Наразі у закладі освіти не навчаються діти, які пересуваються на візку, тому пандуса нема. Забезпечено безбар’єрний доступ до приміщень класних кімнат, пороги відсутні.
Під час викладання окремих предметів формуються навички здорового способу життя та екологічного доцільної поведінки здобувачів освіти. Наявне у закладі освіти обладнання та засоби навчання використовуються у навчально-пізнавальній діяльності для формування ключових компетентностей та різних умінь здобувачів освіти.
Освітнє середовище мотивує здобувачів освіти до оволодіння ключовими компетентностями.
Простір закладу освіти містить елементи та осередки, що зацікавлюють здобувачів освіти до пізнавальної діяльності. У класах НУШ створені осередки для навчання, художньо-творчої діяльності; осередок для гри; осередок для вчителя.
Приміщення та облаштування бібліотеки використовується для проведення культурно-освітніх заходів. Навчання, заняття у бібліотеці не проводяться. Бібліотекар бере участь у місячнику бібліотек. Здобувачі освіти відвідують бібліотеку і беруть участь у запланованих заходах і є активними читачами.